مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شد | پایگاه خبری لوقمه | Lughme

مایکروسافت با پیشی گرفتن از اپل به باارزش‌ترین کمپانی جهان تبدیل شد

مایکروسافت (Microsoft)، سازنده و مالک پلتفرم ایکس باکس (Xbox)، این هفته از اپل (Apple) پیشی گرفت و به باارزش‌ترین شرکت جهان از نظر ارزش بازار تبدیل شد.

در پایان معاملات روز جمعه، قیمت سهام مایکروسافت بیش از ۵ درصد رشد کرد و ارزش بازار آن را به ۲.۸۹ تریلیون دلار (بالاترین قیمت تا به حال) رساند. در نهایت مایکروسافت توانست از کمپانی اپل ( با ارزش۲.۸۷ تریلیون دلار) پیشی بگیرد.

اپل به مدت بیش از یک سال باارزش‌ترین شرکت جهان بود. مایکروسافت نیز در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ سابقه پیش گرفتن از اپل را برای مدتی کوتاه در کارنامه خود دارد.

مایکروسافت امسال به دلیل سرمایه‌گذاری‌اش در بازار نوظهور هوش مصنوعی از افزایش قیمت سهام خود حسابی لذت برد. این شرکت بزرگترین حامی OpenAI، خالق ربات چت ChatGPT، است.

در مقام مقایسه، اپل هم‌اکنون با کاهش تقاضا برای آیفون (iPhone) مواجه شده، به ویژه در چین، جایی که اقتصاد آن به کندی بهبود یافته و شاهد افزایش رقابت با غول چینی، یعنی هواوی (Huawei)، است.

تحلیلگر، D.A. Davidson، به رویترز گفت:

پیشی گرفتن مایکروسافت از اپل اجتناب‌ناپذیر بود، زیرا مایکروسافت رشد سریع‌تری را تجربه می‌کند و به لطف انقلاب هوش مصنوعی مولد، سود بیشتری از بازار می‌برد.

اپل و مایکروسافت از دهه ۸۰ در فضای محاسبات خانگی رقیب یکدیگر بوده‌اند. اپل در نهایت پس از عرضه آیفون در دهه ۰۰ میلادی، از نظر ارزش بازار توانست مایکروسافت را پشت سر بگذارد.

تیم سوئینی (Tim Sweeney)، رئیس اپیک گیمز (Epic Games)، در واکنش به این خبر نوشت:

به مایکروسافت به خاطر کسب افتخاری که شایسته آن است، تبریک می‌گویم. از بیل گیتس (Bill Gates) گرفته تا استیو بالمر (Steve Ballmer) و ساتیا نادلا (Satya Nadella)، آن‌ها سابقه‌ای ۵۰ ساله در حمایت و توانمندسازی توسعه‌دهندگان برای انجام کارهای بزرگ و در عین حال، احترام به آزادی توسعه‌دهندگان و کاربران دارند. تضاد شدیدی که در مقایسه با اپل و گوگل (Google) احساس می‌شود.


نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

منبع خبر : gamefa.com

بروز ترین اخبار دنیا در یک لوقمه با پایگاه خبری لوقمه


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

درآمد یک میلیارد دلاری ولو از Counter-Strike در سال 2023 | پایگاه خبری لوقمه | Lughme

درآمد یک میلیارد دلاری ولو از Counter-Strike در سال 2023

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت ولو (Valve) نزدیک به یک میلیارد دلار از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *