۵ ماده غذایی مناسب برای درمان بیماری‌های پاییزی

۵ ماده غذایی مناسب برای درمان بیماری‌های پاییزی

نادیا زکالوند: طبیعت، غذا و مواد خوراکی متنوعی در اختیار ما قرار داده که می‌توانیم با استفاده از آنها سلامت بدن‌مان را حفظ کنیم. در اینجا ۵ ماده غذایی که ما را در برابر بیماری‌های پاییزی مقاوم می‌کند، آورده‌ایم:

۱. سیب

۲.کدو تنبل

این سبزی محبوب پاییزی سرشار از ویتامین‌های A، B، C، E و مواد معدنی مس، پتاسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان است و بدن‌تان را در برابر بیماری‌های پاییزی تقویت می‌کند. این سبزی همانند هویج برای چشم‌ها و پوست مفید است و سلامت آنها را حفظ می‌کند.

۳. هویج

هویج سرشار از ویتامین‌های B6، K، A و C است که پوست و مغز را سالم نگه می‌دارند. همچنین هویج حاوی پتاسیم، فیبر و بیوتین است که موجب سلامت مادر هنگام بارداری می‌شود و در عین حال از گرفتگی عضلانی می‌کاهد. درضمن هویج روحیه و خلاقیت را تقویت می‌کند و مناسب روزهای سرد و کسل‌کننده پاییزی است.

۴. سیر

وقتی متوجه علایم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شدید، به غذای روزانه‌تان سیر اضافه کنید. در طب شرق و غرب، ثابت شده که سیر با عفونت ناشی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله می‌کند. درضمن سیر حاوی ویتامین C و منگنز است و به همین دلیل ویژگی‌های سم‌زدایی و ضدالتهابی دارد.

۵. چغندر

چغندر حاوی مواد مغذی از جمله فیبر، آهن، منگنز و ویتامین‌های K، A، B2 و C است. این مواد مغذی،‌ جریان خون را در هوای سرد پاییزی و بی‌تحرکی، متعادل نگه می‌دارند. درضمن چغندر، موجب سلامت قلب و کبد می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. این سبزی ریشه‌ای، در درمان بیماری‌های پاییزی موثر است.

با مصرف این ۵ ماده مغذی که به‌راحتی دردسترس‌اند می‌توانید بیماری‌های پاییزی را از خود دور کرده یا در صورت ابتلا، روند درمان را سرعت بخشید.

منبع خبر : www.khabaronline.ir

 


حتما ببینید

مادری که دو رحم داشت، در دو روز، دو بار زایمان کرد!/ عکس

مادری که دو رحم داشت، در دو روز، دو بار زایمان کرد!/ عکس

دو زایمان این زن ۳۲ ساله در مجموع ۲۰ ساعت طول کشید. او ابتدا در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *