هکر راکستار

حکم هکر راکستار اعلام شد

«آریون کورتای»، هکر راکستار 18 ساله به دلیل هک و انتشار اطلاعات بازی GTA 6 در سال گذشته، حکم حبس ابد در بیمارستان را دریافت کرده است.

«کورتای» عضو گروه هکر بین‌المللی «Lapsus$» است که در سال گذشته پشت حملات سایبری مختلفی بود. تخمین زده می‌شود که حملات آن‌ها به شرکت‌های مانند اوبر، انویدیا و راکستار باعث خسارتی تا 10 میلیون دلار برای این شرکت‌ها شد. «کورتای» نشان داده است که به ظاهر مایل به متوقف کردن این فعالیت‌ها نیست.

حکم هکر راکستار اعلام شد

«کورتای» زمانی که وارد سرورهای GTA 6 شد، به قید وثبقه آزاد بوده است. وی قبلاً به اتهام نفوذ به شبکه‌های انویدیا و BT/EE دستگیر شده بود. علی‌رغم ضبط لپ‌تاپ او، «کورتای» موفق شد تا با استفاده از یک Firestick از آمازون، تلویزیون هتل خود و یک تلفن همراه، به شرکت راکستار که سازنده سری بازی‌های Gta است، نفوذ کند.
هکر راکستار
«کورتای» و یکی از اعضای نامشخص دیگر گروه «Lapsus$» اولین افراد محکوم شده هستند، در حالی که بقیه اعضای گروه همچنان تحت تعقیب خواهند بود. در ماه جولای، «آریون کورتای» به دلیل تشخیص اوتیسم حاد در دادگاه حاضر نشد. تا زمانی که پزشکان وی را تهدیدی برای جامعه ندانند، در بیمارستان حبس خواهد بود. این خبر در حالی منتشر شد که به تازگی استودیو Insomniac مورد حمله یک گروه هکری قرار گرفته و بسیاری از اطلاعات این شرکت، از جمله مشخصات کارکنان و پروژه‌های آینده به سرقت رفته است.

منبع خبر : figar.ir

بروز ترین اخبار دنیا در یک لوقمه با پایگاه خبری لوقمه


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

درآمد یک میلیارد دلاری ولو از Counter-Strike در سال 2023 | پایگاه خبری لوقمه | Lughme

درآمد یک میلیارد دلاری ولو از Counter-Strike در سال 2023

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که شرکت ولو (Valve) نزدیک به یک میلیارد دلار از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *