لحنی که بوی «نسل‌کشی» دارد

لحنی که بوی «نسل‌کشی» دارد


ادبیات غیرانسانی مقامات رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش درباره فلسطین، این پیام را دارد که «اسرائیل» در فکر یک فاجعه انسانی و جنایتی بزرگ است که به گفته مقامات صهیونیست «روز نکبت» به گرد آن هم نمی‌رسد!

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین درباره اظهارات تهدیدآمیز مقامات صهیونیست مبنی بر نسل‌کشی فلسطینیان نوشته است: اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل در اظهاراتی که بوی نسل‌کشی می‌دهد، مدعی است که برای تقریباً ۱۳۰۰ اسرائیلی که در عملیات و نبرد با حماس کشته شدند، باید از «تمام فلسطینیان» انتقام بگیرد؛ از جمله زنان و کودکان معصوم!
این مقام صهیونیستی معتقد است که میان نظامیان و غیرنظامیان فلسطین هیچ تفاوتی وجود نداشته و آن‌ها همگی در کشته‌شدن این صهیونیست‌ها مسئول هستند. هرتزوگ با طرح این استدلال، ادعا می‌کند که آنچه این روزها بر سر مردم مظلوم فلسطین می‌آید، حق آن‌هاست!
سرنوشت نبرد نیروهای مقاومت فلسطین و سربازان متجاوز رژیم صهیونیستی در روزها و هفته‌های آتی روشن خواهد شد؛ اما «داوید میزراخی ورتخایم» روزنامه‌نگار برجسته صهیونیست با بیان اینکه انتقام رژیم صهیونیستی از حمله حماس باید شدیدتر از ضربه‌ای باشد که فلسطین به تل‌آویو وارد کرده، نوشت: اگر حماس اسیران را آزاد نکند، باید نوار غزه را به یک سلاخ‌خانه تبدیل کرد! اگر یک مو از سر اسرا کم شود، باید سربازان اسرای فلسطینی را اعدام کرد. در راه پیروزی، تمام قواعد را زیر پا بگذارید!
احتمال وقوع نسل‌کشی در نوار غزه آن‌قدر بالاست و رژیم صهیونیستی در حملاتش چنان سطحی از قساوت را از خود نشان داده، که برخی از حامیان غربی این رژیم هم دیگر توان حمایت تمام‌عیار از آن را ندارند.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا چندی پیش ضمن محفوظ دانستن «حق دفاع از خود» برای رژیم صهیونیستی، به سران این رژیم یادآوری کرد که نباید برای دستیابی به خواسته خود قوانین حقوق بشری بین‌المللی را زیر پا بگذارند.
این دیپلمات ارشد اروپا هفته گذشته پس از دیدار غیررسمی وزرای خارجه این اتحادیه در یک نشست خبری گفت: هر نوع حمله‌ای به غیرنظامیان را محکوم کرده و خواستار رعایت قوانین بین‌المللی هستیم. رعایت قوانین یعنی اینکه غیرنظامیان غزه نباید از آب، غذا یا برق محروم باشند.
این در حالی است که در روز دوشنبه هفته گذشته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور «محاصره کامل» نوار غزه را داد که با قطع برق، آب و محموله‌های غذایی همراه بود. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل نیز گزارش داد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای قطع آب نوار غزه بر زندگی ۶۱۰ هزار تن اثر گذاشته و می‌تواند به کمبود حاد آب در این منطقه منجر شود. همچنین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل این اقدام رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین‌المللی دانست.
فارغ از بورل، متحدان رژیم صهیونیستی در غرب هم بعضاً به اظهارات غیرانسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دامن می‌زنند. لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی چندی پیش خواستار نابودی کلی شهر غزه شد و گفت: «ما درگیر یک جنگ مذهبی هستیم و من در کنار اسرائیل می‌ایستم. هرچه برای دفاع از خود لازم می‌بینید، انجام دهید؛ حتی کل آنجا را با خاک یکسان کنید!»
در انگلیس هم جیک والیس سایمونز، سردبیر مجله یهودی کرونیکل، در پستی که آن هم بوی نسل‌کشی داشت، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «فرهنگ بسیاری از مسلمانان در چنگال یک فرقه مرگ است که خونریزی را تقدس می‌بخشد.» البته این روزنامه‌نگار یهودی کمی بعد با واکنش گسترده کاربران این شبکه اجتماعی مواجه شده و ناچار به حذف این پیام شد.
علاوه بر این، «آریل کالنر» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از حزب لیکود نیز ضمن محکوم‌کردن عملیات طوفان الاقصی، خواستار اخراج جمعی فلسطینیان از سرزمین‌های اشغالی شده و گفت: «در حال حاضر تنها یک هدف داریم: نکبت! نکبتی که نکبت ۱۹۴۸ به گرد پای آن هم نرسد!»
واژه «نکبت» یادآور دو خاطره بسیار بد در حافظه فلسطینی‌ها و افکار عمومی است: نخست تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و دیگری اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود در آن مقطع زمانی. روز نکبت نه‌تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین آمد، بلکه نمایانگر سختی‌ها و معضلاتی است که در دهه‌های گذشته به این ملت مظلوم تحمیل گشته است.
هنوز مشخص نیست که آیا رژیم صهیونیستی واقعاً فکر شوم تکرار نکبت را در سر دارد یا خیر؛ اما تل‌آویو همین حالا هم به بیش از یک میلیون تن از ساکنان بخش‌های شمالی نوار غزه دستور تخلیه داده و قصد دارد به بمباران این مناطق ادامه دهد؛ حمله‌ای که تا امروز به شهادت دست‌کم ۲۸۰۰ فلسطینی منجر شده و ۷۰۰ کودک معصوم هم در میان قربانیان هستند.
صهیونیست‌ها از گذشته تا امروز برای توصیف فلسطینیان از لغاتی مانند «سرطان» و «موجودات موذی» استفاده کرده و خواستار «ریشه‌کن» کردن آنان شده‌اند. عجیب است که غاصبان سرزمین‌های اشغالی، فلسطینیان را باری بر دوش «کشور» خیالی خود می‌بینند.

منبع خبر : www.isna.ir




حتما ببینید

سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

با ادامه شعارهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره پیشروی در غزه و مانور آن‌ها بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *