ارزیابی فروش سینماها در نیمه اول پاییز 1402 | «هتل» پاییز سینما را بهار کرد

ارزیابی فروش سینماها در نیمه اول پاییز 1402 | «هتل» پاییز سینما را بهار کرد

در نیمه اول پاییز امسال حدود 4 میلیون نفر به سینماها رفته‌اند که از این تعداد، نیمی از آنها مخاطب فیلم «هتل» بوده‌اند.  مجموع فروش سینماها در نیمه اول این فصل به 168 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش فیلم‌نیوز، تا پیش از شروع فصل پاییز، دو فیلم «فسیل» و «شهر هرت» در جایگاه پرفروش‌ترین فیلم‌های سینماها قرار داشتند. این آرایش از ابتدای مهرماه با اکران فیلم‌های «هتل» و «بچه زرنگ» تغییر کرد. در نیمه اول پاییز، «فسیل» بعد از گذشت هفت ماه اکران از خانه اول به خانه سوم جدول فروش رسید و از دو فیلم «هتل» و بچه‌ زرنگ» جا ماند.

رتبه اول فروش سینماها از روز اول مهر تا 15 آبان در اختیار «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی است. فیلمی که روز 5 مهر اکران شد و به سرعت رتبه‌های جدول را پشت سر گذاشت و بعد از پیشی گرفتن از «شهر هرت» با فروش کل 73 میلیارد، در رتبه دوم جدول فروش سال 1402 ایستاد. «هتل» در نیمه اول پاییز 92 میلیارد تومان فروخت و پای 2 میلیون تماشاچی را به سینماها باز کرد؛ فیلمی که با این سرعت به احتمال خیلی زیاد به زودی رقیب پروپاقرصی برای فسیل خواهد شد.

صدف اسپهبدی و پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم «هتل»

رتبه دوم جدول فروش نیم‌فصل اول پاییز در اختیار انیمیشن «بچه زرنگ» به کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی قرار گرفت.  این فیلم هم روز 5 مهر اکران شد و در این مدت توانست 760هزار مخاطب جلب کند و 26 میلیارد تومان بفروشد. «بچه زرنگ» درحال حاضر بعد از «فسیل»، «هتل» و «شهر هرت» در جایگاه چهارم فروش امسال قرار دارد.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی بالاخره در نیمه اول پاییز از نقطه اوج پایین آمد و به جدول سوم فروش رسید. این فیلم از ابتدای پاییز تا 15 آبان، 17 میلیارد و 500 میلیون تومان فروخت و در مجموع به فروش کل 278 میلیارد تومان رسید. تعداد مخاطبان «فسیل» در این مدت حدود 400هزار نفر بود.

رتبه چهارم فروش نیمه اول پاییز به فیلم «شهر هرت» رسید. این فیلم در چهل‌وپنج روز ابتدایی این فصل 10 میلیارد فروخت و 225 هزار تماشاگر داشت. نکته قابل توجه اینکه «هتل» با بازی پژمان جمشیدی توانست به رقیب قدرتمندی برای این فیلم با بازی همین بازیگر تبدیل شود و در فروش سالانه هم آن را پشت سر بگذارد. «شهرهرت» در جدول فروش سالانه بعد از «فسیل» و «هتل» در جایگاه سوم قرار دارد.

«گیج‌گاه» به کارگردانی عادل تبریزی هم 12 مهرماه به جمع کمدی‌های روی پرده اضافه شد و توانست خیلی زود خودش را به رتبه‌های بالای جدول فروش برساند. در جدول فروش نیمه اول فصل پاییز، «گیج‌گاه» با 6 میلیارد  و 600 میلیون فروش و 154 هزار مخاطب، در جایگاه پنجم قرار گرفته است. این فیلم رقابت تنگاتنگی هم با «نارگیل2» دارد. «نارگیل2» به کارگردانی داوود اطیابی در این مدت زمان 6 میلیارد و 160 میلیون تومان فروخته و 151هزار مخاطب هم جذب کرده است.

ارزیابی فروش سینماها در نیمه اول پاییز 1402 | «هتل» پاییز سینما را بهار کرد | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
«گیج‌گاه» در نیمه اول پاییز توانست رتبه پنجم جدول فروش را به خودش اختصاص دهد.

با رسیدن فروش فیلم «هولیا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم به حدود 4 میلیارد تومان، حالا دیگر هفت فیلم اول جدول فروش این دوره در اختیار کمدی‌ها و انیمیشن‌هاست. این فیلم 29 شهریور اکران شد و در این مدت پای 88هزار مخاطب را به سینماها باز کرد.

از روز 3 آبان فیلم اجتماعی «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان هم به جمع فیلم‌های اکران پاییز اضافه شد. این فیلم در مدت زمان دوازده روز 838 میلیون تومان فروخت و 17هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفتند. به احتمال زیاد با گذشت زمان میزان فروش این فیلم هم بالا  خواهد رفت و باید دید آیا می‌تواند تا پایان ماه دوم پاییز، سد محکم فروش کمدی‌ها را بشکند یا خیر.

تعداد مخاطبان سینماها از روز اول مهر تا 15 آبان 3 میلیون و 928 هزار نفر بود و 168 میلیارد و 160 میلیون تومان هم فروش کردند.

منبع خبر : www.filmnews.ir

بروز ترین اخبار دنیا در یک لوقمه با پایگاه خبری لوقمه


حتما ببینید

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

فرانک کلانتری | صادق کرده حالا بخشی هویت تاریخ سینمای ایران است که سال ۱۳۵۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *