نقد فیلم سارا اثر داریوش مهرجویی

داستان فیلم سارا داریوش مهرجویی + نقد و اسامی بازیگران

یکی از ماندگارترین آثار از بین فیلم های معروف مهرجویی؛ فیلم سارا با بازی نیکی کریمی و امین تارخ است. فیلمی درام و خانوادگی که اقتباسی از نمایشنامه معروف خانه عروسک اثر هنریک ایبسن می باشد و مانند بسیاری از آثار داریوش مهرجویی بین سینما و ادبیات ارتباط برقرار کرده است. همراه مگ تک باشید تا داستان فیلم سارا داریوش مهرجویی و نقد آن را با شما در میان بگذاریم.

فیلم سارا در مورد چیست

فیلم سارا به تهیه کنندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی از بارزترین آثار او در خصوص زنان می باشد و مردسالاری دهه های گذشته را بخوبی به تصویر کشیده است.

در فیلم سارا قهرمان اصلی داستان زنی به نام سارا با بازی نیکی کریمی می باشد که برای تامین هزینه بیماری همسرش (امین تارخ) از همکار او پول قرض می کند و این قضیه را از همسرش حسام مخفی نگه می دارد. او به سختی کار می کند تا بدهی خود به همکار حسام (گشتاسب) را پرداخت کند و در نهایت همسرش متوجه این قضیه می شود و سوتفاهماتی برای او شکل می گیرد که زندگی سارا دچار دگرگونی می کند. در نهایت همسر سارا متوجه اشتباه خود می شود اما سارا دیگر اشتیاقی برای ماندن در زندگی مشترکشان ندارد.

مدت زمان فیلم سارا داریوش مهرجویی 1 ساعت و 38 دقیقه است.

نقد فیلم سارا مهرجویی

در سال 1371 که فیلم سارا به اکران درآمد، واکنش های مثبت زیادی را بهمراه داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن و همچنین بهترین بازیگر نقش دوم در یازدهمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد.

با گذشت زمان و تماشای فیلم سارا شاید بتوان برخی بخش های فیلم را مصنوعی و یا اغراق شده تلقی کرد اما باید فیلم را بر مبنای زمان خودش سنجید و برداشتی کلی از داستان فیلم داشت که می تواند بسیاری از واقعیت های زندگی برخی از زنان را بازگو کند.

بازیگران فیلم سینمایی سارا

خسرو شکیباییدر نقش آقای گشتاسبنیکی کریمیدر نقش ساراامین تارخحسامیاسمین ملک نصرسیما

منبع خبر : magtech.ir



درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

فرانک کلانتری | صادق کرده حالا بخشی هویت تاریخ سینمای ایران است که سال ۱۳۵۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *