مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند

فیلم «فسیل» پس از بیش از 9 ماه اکران، قرار است از ماه آذر از روی پرده پایین بیاید. «فسیل» جزو فیلم‌هایی است که تمام مدت اکران با استقبال بی‌نظیری مواجه شد و پشت سر هم رکوردها را جابه‌جا کرد. این فیلم هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در فروش سینماها دارد. به این بهانه مروری داریم بر میزان فروش و استقبال از فیلم‌هایی که در یکی‌دو سال اخیر دوره اکران طولانی داشته‌اند.

به گزارش فیلم‌نیوز، بعد از اعلام خبر پایان اکران «فسیل»، سید ابراهیم عامریان، تهیه‌کننده این فیلم در یادداشتی اعتراضی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده تاکید کرده که در سیستم اکران جهانی، وقتی فیلمی بر پرده می‌رود و مورد استقبال واقع می‌شود، اکران مستمر باقی می‌ماند. هیچ کجای دنیا فیلمی را که باعث رونق سینما شده است، با فروش ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان از روی پرده سینما حذف نمی‌کنند و… به همین دلیل هم هنوز مشخص نیست تکلیف این اعتراض به کجا خواهد رسید. اما با این اوصاف «فسیل» باید از هشتم آذرماه با پرده سینماها خداحافظی کند. به همین بهانه مروری داریم بر رکورداران حضور بر پرده در چند سال اخیر.

دینامیت | مسعود اطیابی | مدت اکران : 9 ماه

زیبا کرمعلی، نازنین بیاتی و پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم «دینامیت»

فیلم «دینامیت» بعد از سه سال توقیف اکران شد و 9 ماه روی پرده بود و حتی در ماه‌های آخر هم فروش بسیار زیادی داشت. این فیلم از تیرماه تا اسفند 1400 با بلیت 30 هزار تومانی و نمایش در 522 سالن، به فروشی 58 میلیاردی دست پیدا کرد. در طول دوره اکران، 2 میلیون و 500 هزار نفر برای تماشای آن بلیت خریدند. آنچه درباره «دینامیت» حائز اهمیت است، شرایط زمان اکران فیلم است. دینامیت درحالی اکران شد که مخاطبان تازه از محدودیت‌های کرونایی بیرون آمده بودند و به واسطه شرایط روحی نامساعدی که در آن دوران با آن مواجه بودند نیاز داشتند یک فیلم سرگرم‌کننده ببینند. به همین دلیل هم بود که فروش این فیلم در مقایسه با سایر فیلمها به طرز عجیبی بالا رفت. بخش مهمی از موفقیت فیلم به خاطر زوج احمد مهرانفر و پژمان جمشیدی بود. «دینامیت» تا مدتی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران شناخته می‌شد.

فسیل | کریم امینی | مدت اکران : 9 ماه

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
بهرام افشاری و الناز حبیبی در نمایی از فیلم «فسیل»

فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی، اواخر اسفند 1401 اکران شد و از جمله فیلم‌هایی بود که شش ماه در جدول فروش هفتگی در بالاترین نقطه قرار داشت. با شروع اکران فیلم «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی، از میزان فروش آن کاسته شد و حالا هم که اعلام شده قرار است آذر ماه اکران آن به پایان برسد. «فسیل» در این 9 ماه 285 میلیارد تومان فروش کرده و در این مدت توانسته پای 6 میلیون 600 مخاطب را به سینماها باز کند. فسیل با بازی بهرام افشاری، هادی کاظمی، الناز حبیبی، با شوخی‌های بامزه‌اش با حال‌وهوای دهه شصت، رکوردهای مختلفی را جابه‌جا کرد. در وهله اول، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را گرفت و بعد از آن در تعداد تماشاچی‌ها رقابت جدیدی آغاز کرد. این فیلم ابتدا رکورد فیلم «بگذار زندگی کنم» را با 3 میلیلون و 300هزار مخاطب زد و در جایگاه سوم جدول پرمخاطب‌ترین فیلم‌ سینمای ایران نشست و بعد از آن با رد کردن 6 میلیون مخاطب، رکورد «کانی‌مانگا» را هم زد و عنوان دومین فیلم پرمخاطب سینمای ایران پس از «عقاب‌ها» را به دست آورد. باید دید تا زمان پایان اکران فیلم میزان مخاطبان و فروش آن به چه میزانی خواهد رسید.

انفرادی | مسعود اطیابی | مدت اکران : 8 ماه

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
رضا عطاران در نمایی از فیلم «انفرادی»

فیلم «انفرادی» به کارگردانی مسعود اطیابی، اردیبهشت سال 1401 درحالی روی پرده رفت که «دینامیت»، فیلم دیگر این کارگردان توانسته بود عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران را روی پیشانی داشته باشد. با اکران «انفرادی»، جذابیت بازی رضا عطاران و همبازی شدنش با مهدی هاشمی و احمد مهرانفر باعث شد توجه‌ها به سمت این فیلم بیشتر کشیده شود و بخش مهمی از فروش این دوره به این فیلم اختصاص پیدا کند. این فیلم به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 1401 ، 2 میلیون و 500هزار مخاطب داشت و موفق شد 77 میلیارد تومان فروش کند. این فیلم درحالی به فروشی تا این حد دست پیدا کرد که همزمان با اتفاق‌های پاییز سال گذشته، میزان مخاطبان سینماها بسیار کاهش پیدا کرده بود و سینماها به شدت از رونق افتاده بودند. «انفرادی» سوژه جدید و متفاوتی نداشت و بخش مهمی از جذابیت آن به موقعیت‌های کمدی و بازیگران آن برمی‌گشت.

 بخارست | مسعود اطیابی | مدت اکران : 7 ماه

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
ایمان صفا در نمایی از فیلم «بخارست»

فیلم «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی هم 7 ماه روی پرده بود. این فیلم آبان سال 1401 اکران شد و تا خرداد سال 1402 نمایش آن ادامه داشت. از میان فیلم‌های اطیابی که در دوره‌ای پشت سر هم اکران شدند، «بخارست» کم‌اقبال‌ترین بود. 54 میلیارد تومان فروش کرد و در مجموع یک میلیون و 600 هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفتند. بخشی از این مسئله به رکود سینماها در پاییز و زمستان سال گذشته و بی‌میلی مخاطبان برای رفتن به سینما بابت تماشای فیلم کمدی برمی‌گشت. بخش دیگر آن به سوژه نه چندان جذاب آن. اطیابی با «دینامیت» و «انفرادی» و همین حالا هم با «هتل» نشان داده قدرت زیادی در جلب مخاطب دارد اما «بخارست» جذابیت کمتری نسبت به سایرین برای مخاطبان داشت و حتی حضور پژمان جمشیدی هم نتوانست موفقیت آن را تضمین کند. با این حال در جدول فروش سال 1401، در خانه دوم فروش و بلافاصله بعد از «انفرادی» قرار گرفته است.

ملاقات خصوصی | امید شمس | مدت اکران : 7 ماه

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
پری‌ناز ایزدیار در نمایی از فیلم «ملاقات خصوصی»

«ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس با بازی پری‌ناز ایزدیار و هوتن شکیبا، دی ماه 1401 اکران شد و تا مرداد سال 1402 روی پرده بود. درحالیکه اوایل اکران فیلم همزمان با رکود سینماها پیش رفت اما خیلی زود توانست توجه‌ها را جلب کند. تا جایی که بعد از عبور از مرز 30 میلیارد تومان فروش، رسانه‌ها عنوان پرفروش‌ترین فیلم اجتماعی تاریخ سینمای ایران را به آن اختصاص دادند. اکران «ملاقات خصوصی» درحالی به پایان رسید که فروش 34 میلیارد تومان را به نام خود زده و 865 هزار مخاطب هم جلب کرده بود. علاوه بر سوژه متفاوت و حال‌وهوای عاشقانه فیلم «ملاقات خصوصی»، بازی پری‌ناز ایزدیار و هوتن شکیبا هم به کمک اکران فیلم آمد و به فروش بیشتر آن کمک کرد. نکته قابل توجه اینکه «ملاقات خصوصی» در اکران آنلاین هم بسیار موفق ظاهر شد. به طوری که توانست طی 72 ساعت به فروش 3 میلیارد تومانی دست پیدا کند و رکورد فروش را در این عرصه را بزند.

چپ راست | حامد محمدی | مدت اکران : 6 ماه

مروری بر فیلم‌هایی که طی سال‌های اخیر، مدت زمانی طولانی روی پرده بودند، به بهانه پایان اکران «فسیل» پس از 9 ماه | جا خوش کردند و فروختند | پایگاه خبری لوقمه | Lughme
رامبد جوان و سارا بهرامی همراه با بازیگران خردسال در نمایی از فیلم «چپ راست»

دی ماه سال 1401 درحالیکه سینماها به خاطر اوضاع و شرایط اجتماعی، حال مساعدی نداشتند و فروش فیلم‌ها بسیار پایین آمده بود، فیلم کمدی «چپ راست» حامد محمدی اکران شد؛ یک کمدی سیاسی با بازی رامبد جوان، پیمان قاسم‌خانی، ویشکا آسایش و سارا بهرامی که اگر در شرایط عادی اکران می‌شد و چنین وضعیتی در سینما حاکم نبود، می‌توانست به فروش بالایی دست پیدا کند اما با وجود اینکه اکران آن تا تیرماه 1402 ادامه پیدا کرد، موفقیت چندانی در فروش نداشت. این فیلم در کل مدت زمان اکران 13 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش کرد و حدود 400 هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفتند.

منبع خبر : www.filmnews.ir

بروز ترین اخبار دنیا در یک لوقمه با پایگاه خبری لوقمه


حتما ببینید

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

فرانک کلانتری | صادق کرده حالا بخشی هویت تاریخ سینمای ایران است که سال ۱۳۵۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *