دردسر اروپا برای بقای اوکراین در آمریکای ترامپ

دردسر اروپا برای بقای اوکراین در آمریکای ترامپ


«غرب بالاخره دریافته احتمال ریاست‌ جمهوری دوباره دونالد ترامپ وجود دارد. گرچه اروپا دیگر ایده «پیروزی» اوکراین را مطرح نمی‌کند، اما برای «بقا»ی این کشور هم طرح مشخصی ندارد و این به نفع کرملین تمام خواهد شد».

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که در ۲۰ ماه گذشته متحدان کی‌یف مجموعاً حدود ۲۳۰ میلیارد دلار به اوکراین ارسال کرده‌اند؛ اما به نظر نمی‌رسد که در ۲۰ ماه آینده این بودجه تأمین شود.
اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا دوباره به کاخ سفید برگردد، احتمالاً کمک‌های غرب به اوکراین از قبل هم کمتر می‌شود. این محاسبات در کنار تقویم سیاسی آمریکا باعث شده تا رهبران نگران غربی شروع به توسعه استراتژی‌هایی برای دفاع از قدرت دفاعی اوکراین کنند. در اروپا در حال حاضر به‌ندرت بحث «پیروزی» اوکراین مطرح می‌شود؛ دست‌کم در آینده نزدیک. آنچه غرب اکنون به آن نیاز دارد یک استراتژی برای «بقای» اوکراین است.
واشنگتن پست نوشته است: رهبران اروپا بالاخره دریافته‌اند که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امکان‌پذیر است و با روی کار آمدن او، اروپا نمی‌تواند جای خالی حمایت‌های قطع‌شده آمریکا را پر کند. اما در یک سناریوی خوش‌بینانه، اگر آمریکا حمایت خود را قطع نکرده و به کاهش این حمایت‌ها اکتفا کند نیز اوضاع برای اوکراین دشوار می‌شود. پوتین اخیراً اظهار کرد که اگر حمایت‌های غرب قطع شود، اوکراین ظرف مدت تنها یک هفته با فقدان مهمات مواجه می‌شود. این پیش‌بینی اغراق‌آمیز است، اما چندان دور از واقعیت نیست.
اروپا قصد دارد برای حمایت از بقای اوکراین اقداماتی انجام دهد. کرملین هم بسیار سریع‌تر از تصور بسیاری از تحلیلگران، در حال تجدید قواست. روسیه و غرب اساساً درگیر یک نبرد بر سر تجدید تسلیحات هستند و این در حالی است که آمریکا، اصلی‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی اوکراین رفته‌رفته به‌عنوان یک متحد غیرقابل‌اتکا ظاهر می‌شود.
بر اساس گزارش واشنگتن‌پست، حمایت آمریکا از اوکراین نه باهدف راضی‌کردن اوکراین یا دیگر کشورهای اروپایی، بلکه برای حفظ جایگاه ایالات متحده در میان کشورهای جهان است. اما با کم‌رنگ‌شدن تدریجی ارتباط کمک به اوکراین با حفظ جایگاه آمریکا در چشمان واشنگتن، اروپا با این پرسش اساسی مواجه است که چطور اوکراین را سرپا نگه دارد. پاسخ مشخصی برای این پرسش وجود ندارد و زمان به نفع کرملین است.

منبع خبر : www.isna.ir




حتما ببینید

سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

سردرگمی صهیونیست‌ها و انتخاب گزینه‌های جنون‌آمیز

با ادامه شعارهای مقامات رژیم صهیونیستی درباره پیشروی در غزه و مانور آن‌ها بر روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *