بهترین فیلم های دبورا کر

رتبه‌بندی بهترین فیلم های دبورا کر

تعداد کمی از بازیگران زن چنین فیلم های نمادینی مانند دبورا کر را در کارنامه خود دارند. با معرفی بهترین فیلم های دبورا کر همراه باشید.

10. The Grass is Greener (1960)

در کمدی رمانتیک استنلی دونن، The Grass is Greener، دبورا کر و کری گرانت در کنار رابرت میچم و ژان سیمونز به ایفای نقش پرداختند. خلاصه داستان از این قرار است: ویکتور و هیلاری، یک زوج متاهل اشرافی هستند که خانه خود را برای تورهای راهنما برای گردشگران آمریکایی باز می کنند. هنگامی که یک سرمایه دار نفتی ثروتمند راه خود را به قلب هیلاری باز می‌کند، ویکتور از یک شعله قدیمی برای کمک به احیای مجدد ازدواج در حال فروپاشی خود استفاده می کند.

The Grass is Greener یک کمدی رمانتیک شیرین است که به دلیل بازیگران با استعدادش خوش می درخشد.

9. The Sundowners (1960)

بهترین فیلم های دبورا کر

کر و رابرت میچام در چندین فیلم از جمله درام The Sundowners محصول 1960 ظاهر شدند. داستان درباره یک خانواده عشایری در حومه استرالیا است که بین تمایل پدر برای ادامه زندگی سرگردان خود و آرزوی مادر برای یک زندگی پایدارتر سرگردان هستند.

Sundowners ششمین و آخرین نامزدی اسکار را برای کر به ارمغان آورد. این هنرپیشه با استفاده از لهجه استرالیایی متقاعد کننده‌اش، در نقش ایدا کارمودی سخاوتمند و مصمم است.

8. Heaven Knows, Mr. Allison (1957)

بهترین فیلم های دبورا کر

یکی دیگر از همکاری‌های کر و رابرت میچام، Heaven Knows, Mr. Allison است. این اثر داستان یک راهبه کاتولیک و یک تفنگدار آمریکایی سرسخت را دنبال می‌کند که در غاری در جزیره‌ای تحت اشغال ژاپن در طول جنگ جهانی دوم گیر افتاده‌اند. این فیلم به کارگردانی جان هیوستون برای کر چهارمین نامزدی اسکار را به همراه داشت.

Heaven Knows, Mr. Allison ویترینی برای توانایی های ظریف دبورا کر است. این اثر از بهترین فیلم های دبورا کر است.

7. The Life and Death of Colonel Blimp (1943)

بهترین فیلم های دبورا کر

درام عاشقانه 1943، زندگی و مرگ سرهنگ بلیمپ، یک فیلم بریتانیایی با بازی دبورا کر می باشد. این فیلم داستان ژنرال کندی، یک سرباز کهنه‌کار را دنبال می‌کند که گروهش به او احترام نمی‌گذارند. داستان دوران جوانی او در فلش‌بک ها، به ویژه روابط نزدیک او با سه زن که زندگی او را رقم زدند، نشان داد‌ه می‌شود.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین فیلم های جیمز کاگنی

زندگی و مرگ سرهنگ بلیمپ به خاطر ایفای نقش های متعدد کر معروف است.

6. Black Narcissus (1947)

بهترین فیلم های دبورا کر

کر با آرچرز، در سال 1947 در درام روانشناختی Black Narcissus بازی کرد. این فیلم بر اساس رمانی در سال 1939، داستان تشدید تنش‌ها بین گروهی راهبه را دنبال می‌کند که تلاش می‌کنند مدرسه و بیمارستانی را در کاخ قدیمی راجای هندی در بالای هیمالیا راه‌اندازی کنند.

نارسیسوس سیاه یک درام روان‌شناختی جذاب است که یکی از بهترین بازیگری‌های دبورا کر را به نمایش می‌گذارد. این هنرپیشه در نقش خواهر کلوداگ، راهبه ای که بین ایمان و فداکاری‌اش و واکنش های فزاینده انسانی اش سرگردان است، برجسته است.

5. Tea and Sympathy (1956)

بهترین فیلم های دبورا کر

چای و همدردی یکی دیگر از دستاوردهای مهم کر است.

مانند بسیاری از نقش‌های معروفش، در این فیلم نیز، کر نقش زنی را بازی می‌کند که در آرزوی آزادی و رهایی، به ویژه ماهیت جنسی است. این فیلم از بهترین فیلم های دبورا کر شنا‌خته می‌شود.

4. An Affair to Remember (1957)

بهترین فیلم های دبورا کر

دبورا کر و کری گرانت در درام رمانتیک لئو مک‌کری به نام رابطه‌ای که باید به یاد بیاوریم زوج فوق‌العاده‌ای بودند. داستان حول محور نیکی و تری است که در سفری دریایی از اروپا به نیویورک عاشق یکدیگر می شوند. علیرغم اینکه هر دو نامزد دارند، این زوج موافقت می کنند تا شش ماه دیگر در بالای امپایر استیت همدیگر را ملاقات کنند.

این فیلم در میان رمانتیک ترین فیلم های تاریخ به حساب می آید. Affair to Remember یک داستان عاشقانه دلربا و مقاومت ناپذیر است. گرانت و کر در اوج توانایی های خود عمل می کنند و داستانی جذاب خلق می کنند که فراتر از سینما است و در گذر زمان اصلا دمده نشد‌ه.

3. The King and I (1956)

بهترین فیلم های دبورا کر

مانند بسیاری دیگر از موزیکال های عصر طلایی هالیوود، شاه و من، بیش از حد طولانی، و همچنین تماشایی است. کر در نقشش بسیار خوش می‌درخشد. شاه و من ممکن است بهترین تجربه‌ی روی پرده کر باشد.

مایه‌ی ناامیدی است که کر جایزه‌ی اسکار را برای بازی در این نقش از دست داد. با این حال، این اثر از بهترین فیلم های دبورا کر نامید‌ه می شود.

2. From Here to Eternity (1953)

بهترین فیلم های دبورا کر

تصویر دبورا کر و برت لنکستر در حالی که با شور و اشتیاق در حال بوسیدن در شن و ماسه غلت می‌زنند، به فرهنگ پاپ تبدیل شده است. این دو در فیلم عاشقانه جنگی From Here to Eternity در سال 1953، صفحه نقره ای سینما را منفجر کردند.

از اینجا تا ابدیت در میان چندین فیلم کلاسیک با محتوای قدیمی حضور دارد. کر و لنکستر یک زوج بزرگ سینمایی هستند. پیوند آنها حتی با استانداردهای امروزی نیز متناسب است. این فیلم به کر این امکان را داد که از تصویر خود به عنوان یک بانوی خوب و شایسته بریتانیایی فاصله بگیرد.

1. The Innocents (1961)

بهترین فیلم های دبورا کر

رمان مهم هنری جیمز در سال 1898 به نام «چرخش پیچ» چندین اقتباس در طول سال‌ها دریافت کرده است، اما هیچ کدام به پای شاهکار ترسناک بی‌گناهان اثر جک کلیتون نمی‌رسند. کر نقش خانم گیدنز را بازی می‌کند، خانمی که از دو کودک مراقبت می‌کند در حالی که مشکوک است که ارواح انتقام‌جو آن‌ها را تصاحب کنند.

بی‌گناهان یکی از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینماست. بازی کر در نقش خانم گیدنز وحشت زده اما مصمم فوق‌العاده است. این فیلم بسیار دیدنی و فراموش نشدنی است.


منبع خبر : movie21.ir


درصورت نیاز برای ارتباط با مدیریت سایت، بر روی “ارتباط با مدیریت وبسایت” کلیک کنید.

حتما ببینید

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

پیشنهاد آخرهفته فیلم‌نیوز در بخش«کاناپه» | امروز روی کاناپه فیلم «صادق کرده» ساخته ناصر تقوایی را ببنید | انتقام

فرانک کلانتری | صادق کرده حالا بخشی هویت تاریخ سینمای ایران است که سال ۱۳۵۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *